Olen menossa tänään lapsuudenkaverin luokse ja sovittiin että minä teen kakun ja hän tekee jotain suolasta (pizzaa).

Niinpä aloin eilen väsämään kakkuja :) Noh. Se menikin ihan pipariksi heti alkumetreillä. Kakun pohja meni kokkareiseksi hajosi käsiin. Kostutin liikaa ja täyte ei ollut tarpeeksi hyytynyt joten se levis käsiin koko juttu. Kyseessä oli turkinpippurikakku. Huomasin heti alussa jo että laitoin liian vähän liivatetta. noh. eipä mitään. mulla oli toinen kakku tulossa, vadelma valkosuklaa unelma =) se siis onnistui ihan loistavasti.

Tänään kävin kaupassa sitten hakee turkinpippurikakkulle uudet aineet. Mä en luovuta, minä teen sen vaikka väkisin :)

847136.jpg

847149.jpg

Harmittavan huono kuva =( mutta täsä on persikan värinen vaahto ja pinkki marsipaani.

Täyte:

2dl flora vispikermaa

1prk vanilija tuorejuusto

1prk cremefransea

valkosuklaata sulatettuna

3 liivatetta (pieni kakku oli kyseessä)

tuoreita vadelmia

Tee näin:

Vatkaa Flora vispi vaahdoksi, lisää joukkoon tuorejuusto ja mikrossa sulatettu suklaa, mausta tarvittaessa sokerilla ja vaniljasokerilla. Lisää tuoreet vadelmat joukkoon ja sekoita varovaisesti ettei ne hajoa liikaa.

lisää sulannut liivateneste ohuena nauhana täytteeseen koko ajan sekoittaen.

Kostuta ja kaada päälle täyte. Anna hyytyä jääkaapissa mielellään yön yli, vähintään muutama tunti